Customer Data Platform Specialist

E-Com2 Group | Marketing | Hoofddorp | 40 Uur

Jij verbetert onze customer journeys en processen door middel van analyse, het begrijpen van onze klantbehoeften, en een vertaling naar actiepunten en projecten. De klantbehoefte en klantreis staan hierbij altijd centraal. In de functie van customer data platform specialist zorg je ervoor dat onder andere de data, segmentaties en customer journeys van de klanten van onze labels optimaal zijn.

Nice to meet you

E-Com2 Group oftewel e-commerce in het kwadraat. Wij geloven erin dat de waarde van samengevoegde bedrijven groter is dan als ze als losse onderdelen opereren. Nu geteld vier e-commerce ondernemingen, twee groothandels en still counting. Je kunt je indenken dat door het bundelen van de voordelen van het samenwerken zoals grote inkopen en het doen van gezamenlijke activiteiten dit onder andere kosten bespaart. Een grote reden voor ondernemingen om aan te sluiten bij ons. Zo maken ze gebruik van de groepsgrootte en groeien ze financieel en qua merk.

“We staan voor groei en maken op dit moment een transitie door om als één bedrijf naar buiten te treden. Waarbij we dat eerder nog als ieder voor zich deden. Een mooie uitdaging, dát zeker, wat ervoor zorgt dat de groeimogelijkheden oneindig zijn. Dat maak je niet veel mee. Een unieke kans om in te stappen”

– Eylard, CMO E-Com2 Group

E-Com2 Group heeft als doel om synergie te creëren tussen de verschillende e-commerce bedrijven die complementair zijn aan elkaar, maar ook qua cultuur heel goed bij elkaar passen. E-Com2 Group zal de komende jaren nog meer e-commerce bedrijven toevoegen.

De functie
Jouw profiel
De functie
De functie
Jouw profiel

De customer data platform specialist ondersteunt en is sparring partner voor de CMO, is verantwoordelijk voor het optimaliseren van marketing automation en data voor klanten van de verschillende labels.

  • Je stelt de CDP roadmap op en beheert, prioriteert en monitort deze roadmap. Je bent verantwoordelijk voor de strategie, implementatie en optimalisatie
  • Je doet A/B testen, analyseert en deelt de resultaten met de verschillende labels
  • Je inventariseert en vertaalt de behoeftes van de individuele labels naar hun customer journeys
  • Je werkt nauw samen met interne stakeholders, zoals de labels, logistiek, management en extern met onze bureaus
  • Jij bent voor de CDP trajecten het centrale aanspreekpunt voor alle labels
  • Je implementeert en realiseert succesvolle personalisatie voor al onze labels (en groothandels) en denkt mee over product- en communicatieverbeteringen voor de klanten van alle labels
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding
  • Je hebt minimaal 4 jaar relevante werkervaring
  • Je hebt ervaring met Customer Data Platformen zoals Squeezely, Datatrics & BlueConic
  • Je kunt goed omgaan met strakke deadlines en bent resultaatgericht
  • Je bent analytisch, innovatief en klantgericht
  • Je hebt ervaring met het opstellen van strategieën en business cases
  • Je hebt ervaring met het opzetten van meetplannen en de implementatie van tags en testen/debuggen
  • Je effectieve communicatie stelt je in staat om je interne en externe stakeholders goed te managen
  • Je bent een teamplayer, maar kunt ook heel goed zelfstandig werken
  • Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Ga jij de challenge aan?

Is je antwoord ja? Reageer dan snel en stuur je cv en motivatiebrief naar info@e-com2group.nl.

Contact

  • Beechavenue 12, 1119PT Schiphol-Rijk
  • info@e-com2group.nl