E-com2 Group bestaat uit verschillende e-commerce ondernemingen en creëert synergie tussen deze e-commerce merken die niet alleen complementair aan elkaar zijn, maar ook qua cultuur naadloos op elkaar aansluiten. Door middel van onze Buy-and-Build strategie zijn wij in staat om gericht en versneld de portfolio-ondernemingen te laten groeien.

Bij iedere portfolio-onderneming verwachten wij synergievoordelen te realiseren. Synergievoordelen hebben één ding met elkaar gemeen: ze zorgen ervoor dat de waarde van een bedrijf dat samenwerkt in een groep groter is dan wanneer het bedrijf volledig onafhankelijk opereert.

Hoewel het productaanbod kan verschillen, zijn een aantal facetten hetzelfde voor e-commerce ondernemingen, zoals bijvoorbeeld de marketingkanalen en de verzenddiensten. Door gezamenlijke contracten af te sluiten, activiteiten te bundelen en gezamenlijke in- en verkoopkanalen te gebruiken binnen E-com2 Group, worden er kostenbesparingen gerealiseerd en betere resultaten behaald. Hierbij geldt: ‘meten = weten’.

Door het bundelen van activiteiten en het creëren van zowel financiële als operationele samenwerkingsvoordelen, zijn wij in staat om efficiëntieslagen te maken op het gebied van bedrijfsfinanciering en kostenbesparing. Door het samenvoegen van ondernemingen onder de paraplu van E-com2 Group staan wij sterker om een solide positie te verkrijgen in de markt. E-com2 Group koopt complementaire ondernemingen, waardoor er een prijsverhoging kan gaan plaatsvinden en het marktaandeel groeit.

Het uiteindelijke doel van E-com2 Group is het creëren van toegevoegde waarde in de groep. In eerste instantie via organische groei, bedrijven moeten op eigen kracht kunnen groeien. Door aan te sluiten bij een kapitaalkrachtige partij is er voor kansrijke ondernemingen voldoende kennis en kapitaal beschikbaar om door te groeien.